• Prevenţia în sezonul rece

    Anotimpul geros aduce cu el, pe lângă bucuria sărbătorilor, şi câteva posibile neplăceri, uşor de evitat prin soluţii de prevenţie aplicate la timp.

    Condiţiile termice

    Temperaturile scăzute pot afecta atât tegumentele expuse direct frigului, cât şi sistemul respirator care intră în contact direct cu aerul rece. O vestimentaţie potrivită, care să acopere cât mai mult din suprafaţa corpului, vă va feri deorice fel de disconfort. Fularul şi mănuşile garantează plimbări plăcute fără efecte adverse. Aflaţi aici cum să vă protejaţi împotriva degerăturilor.

    Temperatura ambientală a locuinţei este şi ea foarte importantă, deoarece diferenţele faţă de gradele de afară sunt oricum mari. Pentru ca organismul să nu fie supus unui şoc, se recomandă ca în casă să menţineţi o temperatura constantă de aproximativ 23-24 de grade, pentru ca la ieşire şocul termic să nu fie extrem, iar organismul să se poată adapta relativ uşor la noile condiţii. Aflaţi aici cum să vă protejaţi împotriva hipotermiei şi cum să minimizaţi simptomele alergiei la frig.

    Precipitaţiile iernii sunt de obicei o bucurie, însă comportă şi neplăcerea gheţii şi a alunecuşului. Cum combaterea acestora nu depinde de noi decât în zona propriei locuinţe, trebuie să ne adaptăm folosind încălţămintea potrivită, cu talpă antiderapantă.

    ATENŢIE! Orice căzătură sau eventuală dezechilibrare poate avea consecinţe grave. După o astfel de experienţă neplăcută, se recomandă vizita la medic pentru a exclude posibilitatea unei fracturi sau a unei entorse şi pentru a trata corespunzător eventualele echimoze.


    Alimentaţia

    Sărbătorile înseamnă mese îmbelşugate alături de cei dragi. Mai ales după perioada postului, excesele alimentare şi de băuturi alcoolice au loc foarte des, cu urmări foarte neplăcute. Cumpătarea ar trebui să fie cuvântul de ordine al acestor momente când cu adevărat importantă este atmosfera şi bunadispoziţie. Prin urmare, dacă meniul de Crăciun şi Revelion este unul tradiţional, bazat pe carne de porc, ideal ar fi să reţineţi următoarele reguli:

    • Dacă se poate rezumaţi-vă la un singur fel de mâncare per masă. În cazul în care tentaţia este mare, gustaţi doar din produsele care vă plac cel mai mult, pentru că având în vedere varietatea lor, cantitatea de alimente ingerată va depăşi cu siguranţă necesarul organismului
    • Încercaţi  să nu combinaţi carnea cu fainoase sau cartofi, ci alăturaţi-o mai bine unei salate de legume
    • Serviţi fructele ori cu câteva ore înaintea mesei, ori la câteva ore după masă, pentru că altfel, alăturate altor alimente, vor provoca balonarea. Nu le excludeţi în niciun caz din meniu, aveţi mare nevoie de ele, serviţi-le prin urmare ca gustare individuală şi nu ca desert
    • Lăsaţi pauze cât mai mari între felurile de mâncare pentru a uşura digestia
    • Limitaţi-vă porţia de desert pentru a evita bătăile de cap în privinţa siluetei. Aportul mare de zahăr rafinat este foarte dăunător organismului în general, iar dacă totuţi pofta e mare, desertul ar trebui mâncat separat, în prima parte a zilei, ca energia pe care o oferă să fie consumată până la momentul odihnei nocturne
    • Evitaţi pe cât posibil băuturile carbogazoase şi încercaţi să limitaţi consumul de orice fel de băuturi în timpul meselor. Dacă această măsură este greu de urmat, optati pentru apă plată cu o felie de lămâie care va ajuta pe cât posibil digestia
    • Băuturile alcoolice nu trebuie consumate decât în cantităţi moderate pentru a evita neplăcerile provocate de excese (schimbări bruşte de dispoziţie, greaţă, vertij, dureri de cap)
    • Consumul de băuturi alcoolice trebuie să urmeze măcar unei gustări, dacă nu unei mese efective, pentru că efectele alcoolului sunt mult mai rapide şi mai pronunţate în cazul în care acesta este consumat pe stomacul gol

    Nu uitaţi că în perioada de iarnă, inclusiv în cea a sărbătorilor, este necesar un consum mai mare de vitamine, pentru a-i oferi organismului posibilitatea să lupte cu condiţiile ceva mai vitrege de afară. Fructele şi legumele sunt ca de obicei cheia în acest aport crescut de vitamine, însă limitarea lor ca varietate poate reclama un supliment de vitamine procurat de la farmacie, doar la indicaţiile medicului.

    ATENŢIE! Autoadministrarea de vitamine poate fi extrem de dăunătoare organismului.


    Hidratarea

    Ca şi vara şi, de fapt, ca în orice alt anotimp, hidratarea este extrem de importantă şi iarna. Dacă setea nu este la fel de pronunţată, puteţi înlocui apa plată cu alte băuturi de sezon care au şi proprietăţi termice. Consumaţi ceaiuri calde, cu adaos de lămâie şi miere, băuturi pe bază de lapte cu mai puţin adaos de cofeină şi supe de toate felurile.

    ATENŢIE! Mierea adăugată în băuturi fierbinţi îşi pierde proprietăţile benefice şi devine nocivă.

    Vinul fiert aflat la mare căutare are şi el avantajele sale, atâta timp cât este asezonat cum trebuie – scorţişoara are multiple beneficii, la fel şi portocalele şi merele, care dau un gust deosebit acestei băuturi.

    ATENŢIE! Chiar dacă gustul diferă, vinul fiert rămâne o băutură cu un conţinut mare de alcool, astfel încât consumul moderat este recomandat şi în cazul său.


    Afecţiunile de sezon

    Cunoaştem cu toţii că suntem mai predispuşi diverselor afecţiuni respiratorii cunoscute drept „răceli” în anotimpul hibernal. Dacă nu aţi optat pentru vaccinul antigripal până acum, administrarea acestuia deja nu mai este indicată, aşa că evitarea contractării unei boli vă revine strict dumneavoastră. Dacă în ciuda vestimentaţiei conforme cu anotimpul şi a ingerării de alimente bogate in vitamine (în special vitamina C), răceala şi-a făcut simţită neplăcuta prezenţă, se recomandă vizita la medic, deoarece automedicaţia are multiple contraindicaţii. Doar un cadru medical avizat vă poate recomanda cea mai bună soluţie pentru afecţiunea în cauză, totul adaptat la specificul organismului dumneavoastră. Cu toate acestea, există nişte măsuri de prevenţie împotriva răcelii, pe care le puteţi găsi aici.

    Ţinând cont de aceste sfaturi, veţi avea o iarnă liniştită şi fără incidente neplăcute.



    Share

    Lasă un comentariu →




Lasă un comentariu

Cancel reply