• Durerile şi crampele musculare

    Ambele simptome manifestate la nivelul sistemului muscular, durerile şi crampele sunt diferenţiate de intensitatea senzaţiei create subiectului, primele fiind moderate, iar cele din urmă mult mai intense.

    Simptome şi cauze

    Durerea  musculară sau mialgia reprezintă o senzaţie de disconfort ce poate apărea la nivelul oricărei grupe musculare, ca urmare a unei activităţi fizice susţinute, a oboselii sau a unei infecţii.

    În cazul în care mialgia nu este localizată într-o zonă anume, ci pare că afectează întregul organism, cel mai probabil este vorba despre o cauză infecţioasă. În acest caz, durerea va persista până la tratarea afecţiunii al cărei simptom e.

    Dacă durerea se manifestă în arii specifice, cauza cea mai întânită sunt rupturile minore ale ţesutului muscular suprasolicitat în cadrul unui antrenament fizic. Aşa numita „febră musculară” va trece în maxim 72 de ore de la efortul fizic care a cauzat-o, chiar şi fără administrarea de medicaţie specifică (antiinflamatorii).

    Crampele musculare se caracterizează drept o senzaţie acută de disconfort, apărută mai ales la nivelul membrelor inferioare, tot ca o consecinţă a unui efort fizic extrem, dar şi din cauza menţinerii unei poziţii incomode. S-a observat că apariţia crampelor este mai frecventă pe parcursul nopţii şi că afectează în special muşchii gambei şi mai rar pe cei ai coapsei.


    Soluţii de prim ajutor

    În cazul mialgiilor non infecţioase, sunt eficiente masajele delicate aplicate zonei afectate, compresele sau băile călduţe şi repaosul. Exerciţiile de stretching executate progresiv începând de la o intensitate minimă pot atenua de asemenea durerile.

    Masajul local este indicat şi în cazul crampelor, ajutând la relaxarea zonei şi la stimularea circulaţiei. Pe lângă masaj, în funcţie de zona afectată se recomandă următoarele:

    • pentru crampa la gambă – să vă lăsaţi greutatea pe cealaltă gambă în timp ce executaţi masajul
    • pentru crampa la laba piciorului – să ridicaţi degetele şi trageţi laba piciorului spre dumneavoastră
    • pentru crampa la coapsă – să staţi în poziţie culcată, perfect întins(ă) în timp ce executaţi masajul

    ATENŢIE! Dacă mialgia persistă, consultaţi medicul pentru aflarea cauzelor acesteia si tratament specific.

    crampe-musculare - Copie



    Share

    Lasă un comentariu →




Lasă un comentariu

Cancel reply